setting

DrSL Research Student: Kolokium Penyelidikan (Siri 1)

Kolokium Penyelidikan (Siri 1)

Kolokium pertama! 18/1/2011

Kolokium pertama telah diadakan pada hari selasa bertarikh 18 Januari 2011. Kolokium ini bermula pada pukul 10 pagi bertempat di makmal pengurusan pengetahuan.

Berikut merupakan ahli jawatan kuasa yang bertanggungjawab pada kolokium kali ini.
Pengerusi majlis:              shamsiah
Unit dokumentasi:            ema
Unit makanan:                 shariff
Jurugambar:                    shamsiah
Pembentang:                    zulfadhlina dan shariff

Kolokium ini dimulakan dengan ucapan cik pengerusi, dengan mengalu-alukan kedatangan penyelia, dr shahizan dan puan lizawati serta semua yang hadir.  Tujuan kolokium ini telah diterangkan oleh shamsiah selaku pengerusi majlis. Antara tujuan kolokium ini diadakan adalah untuk bertukar pendapat antara satu sama lain. Selain itu, kolokium ini dapat meningkatkan keyakinan diri untuk berhadapan bercakap dihadapan orang ramai. Kolokium ini juga penting bagi melatih para pelajar untuk menghadapi viva pada masa akan datang.





Perjumpaan ini diteruskan lagi dengan ucapan dari penyelia, dr shahizan dan puan lizawati dengan memberikan sedikit nasihat dan panduan kepada pelajar-pelajar. Kolokium ini diteruskan lagi dengan kata-kata daripada zulfadhlina selaku senior, bagi menceritakan pengalaman dan perkara yang perlu dihadapi dan dilakukan ketika semester pertama.



Pembentangan pertama telah dilakukan oleh shariff dengan tajuk: The Hybrid Parallel Computing For Simulating Nanoscale Temperature  Behaviour on Laser Glass Interaction (Perkomputeran Selari Hibrid untuk Simulasi Kelakuan Suhu  Berskala Nano bagi Interaksi Laser terhadap Kaca ). Komen  pembentangan diteruskan lagi oleh zulfadhlina dengan tajuk: The parallelization of artificial neural network for solving partial differential  equation on multicore platforms. telah diberikan oleh dr shahizan dan puan lizawati. Semua cadangan dan kritikan diharap dapat membantu para pelajar memperkemaskan lagi kajian mereka.



Bagi mengakhiri kolokium kali ini, pelajar-pelajar diberi peluang bagi mengajukan sebarang persoalan dan perkara berbangkit. Ucapan tahniah daripada kami semua kepada shamsiah, zulfadhlina dan shariff atas kejayaan mereka mendapat biasiswa nsf. Jangan lupa belanja kitorang! Majlis ini bersurai dengan sedikit jamuan makan tengah hari yang ditempah oleh ajk makanan.




No comments:

Post a Comment

Copyright © DrSL Research Student Urang-kurai